2015. december 19., szombat

Game Dev Tycoon {Játékkritika}

Sziasztok!
A mai napon én következem. Kristóf lenyomott egy hetet, én jövök! A mai napon egy érdekes játékkal készültem nektek: 

Ez itt, a Greenhearts Game 2012-es csodája, a Game Dev Tycoon. A címének szó szerinti fordítása: 'Az iparmágnások játéka'. Ebben a játékban egy általunk létrehozott karakter bőrébe bújva kell játékokat tervezni, kiadni. Háromféle élethossz között választhatunk, a rövid (32), az átlagos (35) valamint a hosszú (42). A karakterünk testreszabásának lehetőségei eléggé gyérek, de legalább lehetünk kétféle neműek. Ha a karakterünket létrehoztuk, elneveztük a cégünket kezdődhet a játék! Aki beszél angolul annak a tutorial nélkül is megy a játék, aki nem, az meg úgyse fogja megérteni az angol nyelvű tutorialt, szóval teljesen felesleges. A játékot (a tutorial után) egy garázsban kezdjük és egy dolgot
csinálhatunk, kiadjuk az első játékunkat. A játékra 70.000 $ áll rendelkezésre, és akkor vagyunk k, ha sikerül profitot termelni az első játékunkkal. A játék elkészítése három nagy szakaszból áll, és ez később sem fog változni, csak ez a 3 szakasz bővül, átalakul. Első szakasz: A játék vázlata. Itt megadhatod hogy mi legyen a játék címe, milyen platformokra akarod kiadni, valamint hogy mi legyen maga a játék. Hat irányzat közül választhatunk, ez az RPG, a kalandjáték, az akció, a stratégiai játék, a szimulátor, valamint az alkalmi elfoglaltság. Ezeken belül témákat választhatsz a háborústól, a háziállatosig. Ha minden megvan, akkor jöhet a játék "beprogramozása" amikor három skálán tudod beállítani (lásd ábra), hogy az adott játéknál mi a fontosabb.  Ha ezzel is megvagy akkor már nincs más dolgod mint kiadni a játékot és várni a kritikákat. Érdemes a kritikák után utánajárni a játéknak, hogy mégis mi benne a jó, vagy mitől vezette csődbe a vállalatod. A játék egy hatalmas előnye, hogy az utánajárásnál szerzett
tapasztalatokat elmenti, és figyelmeztet minket, hogyha még egyszer el akarnánk követni ugyanazt a hibát. A játékmenet megy előre, ha elérjük az 1.000.000 $-t új irodába költözhetünk, majd később fejlettebb, és fejlettebb épületekbe. Mindeközben munkaerőket veszel fel, és bővíted a típusok számát. Egy idő után lehetőséged nyílik kifejleszteni az R&D labort, amiben saját játéktípusokat, saját platformokat, és sok mást fejleszthetsz ki.
Lényegében nekem nagyon tetszett a játék, de egyedül nem ajánlom a játszását, mert hamar ráuntok!


9.3/10 PONT
(Ketten játszva a legjobb!)

Köszönöm, hogy elolvastad, ha tetszett kattolj a többi kritikánkra is!
-Bence

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése